New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Søgemaskiner og offside faktorer SEO

SEO (Foto: seforum.net)

SEO (Foto: seforum.net)

De store søgemaskiner har i dag masser af erfaring med webmastere, der konstant omskriver deres websider i et forsøg på at få bedre placeringer. Nogle avancerede webmastere forsøgte endda at gå meget langt med at ændre placering / frekvens af søgeord, der blev anvendt af søgemaskinerne. På grund af dette, gør alle de store søgemaskiner nu også brug af såkaldte “offside” ranking kriterier.

De to vigtigste offside faktorer i SEO

Offside faktorer er dem, en webmaster ikke let kan påvirke. Den vigtigste blandt disse er links og analyse af disse. Ved at analysere hvordan sider linker til hinanden, kan en søgemaskine både afgøre, hvad en side handler om, og om denne side anses for at være “vigtig” og dermed fortjener en høj ranking. Desuden er der sofistikerede teknikker, der anvendes til at frasortere forsøg fra webmastere på at opbygge “kunstige” links designet til at øge deres placeringer.

En anden offside faktor er klik måling. Kort sagt betyder dette, at en søgemaskine kan se, hvad resultatet nogen vælger for en bestemt søgning, for så til sidst at ranke efter det, der tiltrækker flest klik, og samtidig rangerer sider, der trækker mindre i besøgende lavere. Som med link analyse, er der systemer, der anvendes til at kompensere for kunstige kliks genereret af ivrige webmastere.

Det er derfor altid vigtig med differentieret og relevant link building strategi til at løse første offside faktor, mens meta data skal være optimeret for at løse den anden.

Vil du vide mere eller have hjælp, så tjek dette onlinebureau ud for SEO ekspertise.

Share