New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering – Husk titlen på dine sider

SEO for webshops (Foto: emarketschool.com)

SEO for webshops (Foto: emarketschool.com)

Når man taler om søgemaskineoptimering, er title tagget stadig den vigtigste enkeltstående faktor til at ranke højt på et keyword på søgemaskinerne. Det er der faktisk mange som glemmer, så de bruger helt standard titler leveret af Content Management Systemet. For en helt almindelig webshop, som eksempelvis sælger løbesko, kunne en titel sagtens se således ud:

Produkter – webshop.dk

Det er ikke en god titel i forhold til søgemaskinerne, da den ikke indeholder nogen relevante søgeord. Heldigvis ved de fleste efterhånden, at man skal have relevante titler på alle sider, så titlen kunne i stedet være:

Løbsko – webshop.dk

Dette er umiddelbart bedre i forhold til søgemaskineoptimering, men man skal lige huske at titlerne ikke kun er til for søgemaskinerne. De er faktisk til at beskrive indholdet på din side i søgeresultaterne overfor brugerne. Og så kommer der pludselig et nyt element ind i det, for man skal ikke alene ramme de præcise søgeord, man skal også skrive en spændende titel som give lyst til at klikke. Den kunne eksempelvis se således ud:

Billige løbesko – kæmpe udvalg til lave priser

Denne titel er ikke alene relevant i Googles øjne, den er også særdeles relevant for brugerne, når de sidder og surfer efter løbesko på nettet.

Der kan hentes mere om søgemaskineoptimering her!

Share
« Previous post

Leave a Reply