New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Sociale medier giver bedre kontakt til kunder

LinkedIn (Foto: linkedin.com)

LinkedIn (Foto: linkedin.com)

De fleste virksomheder kender til mulighederne i de traditionelle medier; radio, tv, aviser og andre tryksager. Men det er ikke alle, der ved, at der er ligeså gode og måske bedre muligheder i at bruge de sociale medier. Det er en helt anden kontakt, virksomheden får med kunderne, og på mange måder er kontakten også bedre. Det forudsætter selvfølgelig, at din virksomhed kan finde ud af at bruge de sociale medier optimalt.

Mere magt til forbrugeren

De sociale medier giver din virksomhed en mulighed for at indgå en dialog i øjenhøjde med forbrugerne. Traditionelle medier giver kun mulighed for en envejskommunikation, men med de sociale medier, har forbrugerne mulighed for at være medspillere i langt højere grad. Det bliver altså tale om flervejs- eller netværkskommunikation. Det giver forbrugeren en meget større magt. Hvis han/hun ikke er tilfreds med kontakten med din virksomhed, kan forbrugeren slutte kommunikationen med et enkelt klik. Det har stor betydning, og det stiller store krav til, hvordan din virksomhed bruger de sociale medier. Der skal i langt højere grad lyttes til kunderne og laves om på praksis, som kan forbedres. Men til gengæld kan output være, at du rammer plet og at dine kunder så deler viden om din virksomhed med andre nye, potentielle kunder. Det er jo gratis omtale for dig.

Lær hvordan du bruger de sociale medier bedst

Share

Leave a Reply