New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Sådan kommunikerer du på sociale medier

Sociale medier (Kilde: Flickr.com)

Sociale medier (Kilde: Flickr.com)

Din virksomhed skal brandes, og der er mange måder, det kan gøres på. Den traditionelle er gennem fysiske magasiner, aviser, radio, TV og andre tryksager. Her efter er internettet kommet til og har givet mulighed for SEO og anden online markedsføring. Den sidst tilkomne er branding via sociale medier, som mange virksomheder knækker nakken på, og det er ærgerligt. For sociale medier giver mulighed for en helt ny og privat måde at møde potentielle kunder på.

Vær vedholdende og åben for ændringer

Måske har du allerede besluttet dig for at kaste dig ud i eventyret på de sociale medier. Måske har din virksomhed også allerede haft en profil på Facebook, men den er gået i stå, og efter få måneder har du droppet at følge op den. Det samme er sket med Twitter, LinkedIn, Netlog og alle de andre. Hvis du gerne vil have udbytte af dit arbejde, skal du starte med at skrive dig bag øret, at det kræver hårdt arbejde og opfølgning.

På de sociale medier forsøger du at opbygge et tillidsforhold til dine brugere. Du møder dem på deres hjemmebane, og derfor skal al kommunikation foregå på deres præmisser. Langsomt, men sikkert, kan du vise potentielle kunder, hvad din virksomhed står får, og du får direkte respons på dine udlæg. En negativ kritik skal mødes med åbenhed, og hvis der er hold i den, skal du ikke være bange for at skifte vinkel. På den måde kan du arbejde dig ind på dine kunder. Fordelen ved de sociale medier er, at når du har opbygget et tillidsforhold, vil kunderne gøre en stor del af arbejdet for dig. Langt de fleste forhører sig med familie og venner, før du investerer i et produkt, og hvis de har en positiv opfattelse af din virksomhed, vil det sprede sig ud i omgangskredsen.

Share

One ResponseLeave one →

  1. Online markedsføring for begyndere

Leave a Reply