New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Online Marketing – Gode råd til 2014

Online marketing (Foto: awdp.org)

Online marketing (Foto: awdp.org)

Vi nærmer os hastigt et nyt år og dermed nye muligheder for at forbedre os endnu mere. Denne artikel vil kort opridse to gode råd for 2014, når det kommer til online marketing. Læs og bliv inspireret og kom evt. med dine egne input i kommentarerne.

2014 bliver mobil på højt tryk

Der ingen vej tilbage, hvis din hjemmeside ikke er mobil optimeret. De seneste tendenser viser at op imod 50 % af alt trafik vil komme fra andre enheder end desktop i 2014. Derfor skal du kunne tage imod disse besøgende og give dem en oplevelse, der kan hamle op med desktop versionen af siden. Hvis du ikke gør, så vil du være langt bagefter og dine konkurrenter løber med kunderne.

Den bedste løsning er efter min mening et responsive design, da denne kan supporte langt flere enheder end et mobilsite eller en App. Du får dermed en langt mere holdbar løsning, der også nemmere tilpasses nye typer af enheder. Men har du kapaciteten til både et responsive design og en App, så vil dette bestemt være den optimale løsning, da App søgninger kan supporteres herved.

Fuld fart på individualiseret content marketing

En tendens, der allerede har kørt på fuldt tryk i 2013, er content marketing. Der er derfor endnu vigtigere at skille sig ud på sit indhold, da konkurrencen er benhård. En måde at gøre dette på, er igennem individualiseret content marketing. Det vil sige indhold der er rettet mod mere snævre målgrupper, hvor indholdet er fokuseret om denne. Det vil krave meget mere arbejde end normalt, da der skal skrives mere indhold og analyseres mere for at ramme rigtigt. Konverteringen vil dog med garanti være bedre og brugere vil få en langt bedre oplevelse.

Brug desuden den viden du har om brugerne fra tidligere besøg eller andre kilder. Det kan være mange penge værd at servere de rigtige udbud af vare eller tilbud til kunden, ud fra f.eks. demografi eller interesser, der i øvrigt begge kan findes i Analytics ny. Derudover kan information fra tidligere besøg og køb bruges til at præcisere indholdet endnu mere.

Det leder igen videre til en sidste nyttig kilde, nemlig remarketing. Få nu opsat de kampagner, så de husker og produktet og ikke ender hos en konkurrent.

God fornøjelse. Og kom endelig med input nedenfor. Du også læse mere om online marketing her.

Share

Leave a Reply