New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Online markedsføring for begyndere

Online markedsføring (Billede: Tumblr)

Online markedsføring (Billede: Tumblr)

Det er ikke nemt at køre en virksomhed i øjeblikket. Dyrt, presset og stresset måske mere. Men så meget desto vigtigere er det, at du sørger for kvalificeret markedsføring af dit firma – ellers bliver det småt med kunderne. De fleste danskere er efterhånden vant til at handle på nettet, og derfor skal du og din virksomhed selvfølgelig være med her. Ellers går du glip af en masse uudnyttet potentiale. Der findes utallige måder at markedsføre sig på, og problemet er at man let kan smide en masse penge efter annoncer, bannere, sponsorater, magasiner, radiospots osv. Virksomhederne bliver kimet ned med muligheder for markedsføring, og det er blevet en jungle derude.

Medier og muligheder

God markedsføring forudsætter, at du sætter dig ind i, hvilke slags medier der bruges til hvad. Du kan ikke bruge den samme markedsføringsidé på sociale medier og på TV – for forbrugeren har helt forskellige forventninger til mediet. Det sociale medie giver dig en tæt, personlig kontakt med brugeren, mens TVet ikke efterlader nogen tvivl om, at seeren er vidne til en reklame for dit firma. Der er fordele og ulemper ved begge, og derfor skal du sætte dig grundigt ind i begge medier for at få det fulde udbytte.

Online markedsføring

Det ville være helt forkert at sige, at online markedsføring er løsningen på alle problemer eller at man skal droppe alle andre medier og kanaler. Det forholder sig dog alligevel således, at potentialet i online markedsføring er enormt stort, det er let at måle og det er væsentligt billigere sammenlignet med avisannoncer, TV osv. Det kræver dog, at man får tilrettelagt den rigtige strategi og allierer sig med nogle personer som har den nødvendige viden på feltet – ellers er pengene lige så spildte på SEO, Adwords og alt det andet, som de kan være på alle andre kanaler.

Klik her hvis du vil læse mere om en markedsføringsstrategi.

Share

Leave a Reply