New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Nøglen til succes er en ny hjemmeside

En korrekt udarbejdet hjemmeside er nøglen til succes i forhold til online salg. For at opnå synlighed hos kunderne, er kravene blevet større og større. Med det menes der, at søgemaskinerne sætter større krav til, hvilke hjemmesider der rammer toppen af søgeresultaterne.

Hvis du bruger en ekspert til at udarbejde din næste firmahjemmeside, har du større mulighed for at ramme dine kunder.

SEO er nøglen til alt online salg

SEO eller søgemaskineoptimering, som det også kaldes, er måden at nå ud til dine kunder. Tidligere kunne viral markedsføring være nok til at promovere en hjemmeside, men i dag er der utrolig mange konkurrenter i kamp om kunderne. Flere webbureauer har forsøgt at analysere, hvordan en hjemmeside kommer til tops i søgeresultaterne, og en del af de elementer, der bruges er nu kendte. En af de eksperter, der udarbejder professionelle hjemmesider er Esben Bock, der holder til på Nordhavn i Danmark. Han ved som ekspert, hvor stor vigtigheden er af SEO, og han hjælper gerne dig med at udarbejde en hjemmeside til dit firma. Og han gør det endda billigt.

Når din hjemmeside skal søgemaskineoptimeres, er der nogle ting, der skal ordnes. Din hjemmeside skal have en la indlæsningshastighed, så dine kunder og også søgemaskinerne hurtigt kan tilgå din hjemmeside. Kunden kan ikke lide at vente på en side der loader længe, og søgemaskinerne opprioritere hurtige sider.

Hernæst skal din hjemmeside udarbejdes i et responsivt design. Det betyder at din hjemmeside skal være funktionel på alle enheder, hvad enten det er en mobil, en tablet eller en computer. En responsiv hjemmeside er fx kendetegnet ved, at der er foretaget billedkomprimering, der anvendes korte sætninger og mange små afsnit, bredden er indstillet til forskellige enheder, og at den indeholder nogle billeder.

Hvorfor fokusere på en stærk hjemmeside?

Som tidligere nævnt er din hjemmeside vejen til dine kunder online. Når en kunde mangler en vare, indtaster han eller hun et søgeord på fx Google. Google undersøger nu internettet for domæner, hvor søgeordet indgår. Der fremkommer måske mere end 100 resultater ud fra søgeordet om netop den vare, du udbyder. Google ønsker at give kunden de mest relevante link først, og hjemmesiderne analyseres ud fra over 200 kriterier. Heriblandt vægter hastighed og responsivt design højt.

Hvis du glemmer disse elementer, når din hjemmeside udarbejdes, er der stor sandsynlighed for, at du kan sige farvel til dine kunder, der nu handler hos dine konkurrenter i stedet. Bruger du i stedet en ekspert som Esben Bock, der har 8 års erfaring med markedsføring, til at udarbejde din hjemmeside, vil fokus netop være på elementer, der forsager højere placering på Google.

Når du overvejer, om du er villig til at investere i at få andre til at bygge din hjemmeside, kan du derfor stille dig selv spørgsmålet: Ønsker jeg blandt de bedste søgeresultater, hvor jeg får kunder, eller kan jeg nøjes med en placering på side 3, 5, 7 eller måske 10, og så håbe på at kunderne nok finder mig?

Share

Leave a Reply