New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Mediebureauer arbejder med strukturen

Markedsføring (Foto: Flickr.com)

Markedsføring (Foto: Flickr.com)

Almindeligt indenfor medieplanlægning er brugen af Gantt diagram, kort eller plan. Professionelle mediebureauer arbejder i og med at udfærdige et sådant, og i hvordan man i det hele taget får mest muligt ud af markedsføringsbudgettet.

Det er værd at overveje en ekstra gang, om ikke de penge det koster, at have et mediebureau til at foretage analyse, og dernæst planlægning af markedsføringstiltag over året, herunder naturligvis også hele den flade som hedder medieplanlægning og markedsføringsstrategier, er givet rigtig godt ud. De ved, hvad de har med at gøre, og ser, når der sker ændringer i markedet, som de derefter hurtigt reagerer på.

Skab overblik også over store projekter

Gantt-kortet er i og for sig et simpelt grafisk system til at planlægge og kontrollere arbejdsopgaver. Især giver værktøjet overblik over arbejdets tidsmæssige forløb. Forløbet, altså planlagte og allerede udførte opgaver indtegnes løbende på kortet / i diagrammet som vandrette linier eller kolonner. På den måde ved man hele tiden, hvor man befinder sig i en kampagneperiode.

En vej til at give endnu bedre overblik er ved at markere de forskellige elementer med udvalgte farver. Farver kan også være nøglen til at overskue de varierende former for aktiviteter, fordi man med en særlig nøglefarve kan sætte tingene i system.

Share

Leave a Reply