New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Markedsføringsstrategi: En eller flere platforme?

Markedsføring (Foto: iff.dk)

Markedsføring (Foto: iff.dk)

Der findes fantastisk mange måder, hvorpå du kan brande din virksomhed: Internettet, aviser, reklamer, ugeblade, TV, radio, applikationer og andre sociale medier. Det svære er at navigere rundt i dem, og finde ud af, hvilke der vil gavne din virksomhed.

Har du råd til flere?

Driver du en stor – eller mellemstor virksomhed vil der typisk være plads i budgettet til at brede sig over lidt flere platforme end en. Og her ligger den store udfordring i at få medierne til at spille meningsfuldt sammen, så modtageren ikke bliver forvirret. Gør du for eksempel brug af både TV-klip, sociale medier og tekster brugt til søgeoptimering via google, skal indholdet samarbejde og samtidigt passe til det medie, det bliver brugt på. På sociale medier skal du således møde brugeren i en privat sfære, TV-reklamen skal give kort og hurtigt information, men samtidigt fange brugeren øjeblikkeligt, mens tekst på nettet selvfølgelig skal have en fængende overskrift, men samtidigt kan den godt indeholde mere baggrund. Hvis det lykkes, kan du nå ud til endnu flere potentielle kunder.

Strategi til de små

Hvis ikke budgettet holder til det helt store, og din virksomhed kun har råd til at bruge et enkelt medie, kan det anbefales at vælge nettet. Her findes de største muligheder, og siden mere end hver tredje dansker månedligt handler på nettet, kan du også finde en stor skare af potentielle kunder, som du vil kunne få glæde af, hvis du finder den rigtige markedsføringsstrategi. Har din virksomhed brug for hjælp, kan du eventuelt lede efter rådgivning udefra.

Klik her for en potentiel udbyder af løsninger til din virksomheds markedsføring

Share

Leave a Reply