New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Kommunikationsstrategi – Budskaber skal kommunikeres ud

Kommunikation (Foto: en.wikipedia.org)

Kommunikation (Foto: en.wikipedia.org)

Der er ikke meget ved at drive en virksomhed, hvis ingen ved, at den eksisterer. Det er altafgørende, at din virksomhed gør opmærksom på sig selv, ikke mindst over for den gruppe mennesker, som I regner med er interesserede i jeres produkter. Jeres såkaldte målgruppe. For at få det rigtige budskab ud til de rigtige folk, har i brug for at lave en god strategi for jeres kommunikation. En såkaldt kommunikationsstrategi.

Hvilken historie vil I fortælle?

Det kræver, at I får diskuteret, hvad det præcis er jeres virksomhed står for. Hvad er det i gerne vil fortælle potentielle kunder? Hvad er det i kan tilbyde og hvorfor skal de vælge netop jeres produkter? Hvad er I for et firma? Hvad er I mest stolte af? Hvad er jeres bedste kvalitet? De spørgsmål og endnu flere skal I have op og vende, og herefter skal I lægge jer fast på noget. Man kan ikke kommunikere mange ting ud på én gang. Det gør folk forvirrede og uinteresserede. Derfor er I nødt til at vælge en eller to ting ud og gøre det til jeres budskab. Herefter skal det kommunikeres ud. I skal derfor finde ud af, hvilken gruppe i samfundet i henvender jer til, hvor I kan finde dem og hvordan i bedst muligt får fanget deres interesse. De faktorer ændrer sig nemlig stort fra gruppe til gruppe.

Læs mere om kommunikationsstrategier her.

Share

Leave a Reply