New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Hvorfor skal virksomheder være tilstede på de sociale medier

Facebook (Foto: Facebook.com)

Facebook (Foto: Facebook.com)

Sociale medier er oppe i tiden og populære som aldrig før blandt alle aldersgrupper og i alle sociale lag. Vi bruger det i privat øjemed og mange mennesker lever efterhånden en stor del af sit liv på diverse virtuelle platforme. Onde tunger fortæller, at flere bliver så opslugt af medierne, at ens sociale kompetencer lider overlast, fordi man investere så meget i det virtuelle fællesskab, at det fysiske lider overlast. Så hvorfor er det overhovedet vigtigt? Og hvad betyder det for danske virksomheder, at være tilstede dér?

Hvad kan sociale medier gøre?

Det er svært at svare på, sådan helt ned på benchmarking niveau, for det er meget hypotetisk at skulle begive sig ud i måle konventeringsraten fra fx facebookbrugere til antal køb i en butik. Derudover, så har de færreste forbrugere eller medier en interesse i at sprede kommercielle budskaber. Man værner om sin uafhængighed.

Men hvad tilstedeværelsen ikke giver på bundlinjen – i første omgang – kan man vinde ind i øget kendskab på det generelle plan samt omtale i en relevant målgruppe.

For at det lykkedes skal du give potentielle fans en god grund til at ”synes godt om” din virksomhed. Indebærer et ”like” eksempelvis adgang til ny viden, underholdning eller gode chancer for at få fat i fede præmier? Hvis ikke så skal det indtænkes, ellers vil din virksomhed næppe få brudt lydmuren på de sociale medier.

Få mere hjælp til sociale medier her!

Share