New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Facebook, er det også for jer?

Facebook (Foto: Facebook.com)

Facebook (Foto: Facebook.com)

Når man som virksomhed overvejer at få en profil på de sociale medier, så går én af de vigtigste overvejelser typisk på, hvad er afkastet? Og hvor meget skal man investere for at opnå den ønskede effekt?

Det er selvfølgelig individuelt, afhængig af, hvilken branche du operer i – eller i højere grad, hvilken målgruppe, du forsøger at nå.

Hvad er målet?

Det er ikke meningen, vi skal ramme vores fans med opdateringer mv. Det er meningen, at vores venner skal videreformidle vores budskab til deres venner. Med andre ord, så er vores mål, at konverter de eksisterende fans/kerneforbrugere til sælger, eller formidlere af det budskab, vi vil have ud over rampen – og til ambassadører for vores produktsortiment.

Hvordan gøres det? Hvis vi – eller andre havde en facitliste på det, så var de meget, meget velhavende. En af fascinationen omkring de sociale medier handler i bund og grund også om det gådefulde filter, det om gæres med.

Man kan dog opsummere at; content is king. Også på de sociale medier. Det vil sige indholdet også er bestemmende for den succes ens virksomhedsprofil kan opnå. Jo mere begavet indhold, jo bedre. Indholdet på siden er altså i manges øjne afgørende for om man opnår en vis autoritet.

Få mere inspiration til online reklame her!

Share

Leave a Reply