New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Få en god dialog med dine kunder

Få rådgivning til hvordan du skal møde dine kunder på de sociale medier (Kilde: Flickr.com)

Få rådgivning til hvordan du skal møde dine kunder på de sociale medier (Kilde: Flickr.com)

En sund virksomhed med et godt produkt kan ikke længere blot betale for et par ordinære reklamer i aviser og måske tv. Firmaer og virksomheder er nødt til at gå aktivt ind på brandings, for at have en chance på markedet. Virksomheden eller firmaets produkt er én del, som skal udvikles og optimeres, en anden del af er at forklare de potentielle kunder, hvorfor det er et interessant produkt.

Almindelige reklamer har en vis rækkevidde, men den er begrænset, fordi der er så mange og fordi de har være til længe. De potentielle kunder er delvist blevet immun. Der skal mere til. Der skal en dialog til. Kunderne skal fanges der, hvor de er mest modtagelige overfor reklamer. Det er de for eksempel på de sociale medier. Her surfer de rundt og kommenterer og snakker med deres venner. Og med din virksomhed.

Med hjælp fra et mediebureau som Mindmill, kan du få hjælp til at bruge de sociale medier konstruktivt. Du kan finde dem på www.mindmill.dk.

Mød din kunder der hvor de er

De sociale medier er eksempelvis Twitter og Facebook, der er to meget populære platforme i Danmark. Twitter er en hjemmeside, hvor brugerne kan skrive en statusopdatering på 140 tegn. Mange bruger Twitter til at følge medier og kendisser, for at blive opdateret og for at blive underholdt. Hvis du bruger din branding fornuftigt kan du også være med her, men der er brug for sund interaktion. Din virksomhed eller firma skal have noget på hjertet.

På Facebook kan du lave lidt mere direkte reklamer, men her er det stadig vigtig at du opildner til diskussion. Hvis du er en konsulent virksomhed for eksempelvis køb, salg og leje af ejendomme, kunne du lægge en godt råd til en sælger op. Du giver dermed en lille bid af, hvad din virksomhed kan tilbyde.

Share

Leave a Reply