New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Din organisationskultur bestemmer dit potentiale

Organisationskultur (Foto: tawanike.com)

Organisationskultur (Foto: tawanike.com)

Organisationskulturen på en arbejdsplads kan ses som et udtryk for den måde, som alle niveauer på arbejdspladsen spiller sammen på. Den måde, som alle medarbejdere arbejder på for at nå en samlet fælles vision. Et mål. I mange virksomheder ser man, at organisationskulturen ikke er optimal, og at virksomheden derfor ikke når de mål, som den har potentiale til. Det er derfor væsentligt, at man får optimeret alle niveauer i organisationskulturen, så virksomheden kan få det fulde ud af sit potentiale. Organisationskulturen i en virksomhed er lige så meget et udtryk for, hvordan de forskellige niveauer arbejder sammen, som det er et udtryk for, hvordan man arbejder. Man kan se kulturen i organisationen eller virksomheden som en relativt statisk faktor, men det kan faktisk lade sig gøre at ændre på den ved hjælp af ganske få, målrettede redskaber. Her er kompetente konsulenter med kendskab til markedet og til virksomheders udfordringer de rette samarbejdspartnere.

Ændring i organisationskulturen kan hurtigt implementeres

Hvis man føler, at virksomheden kan få mere ud af det, end den gør på nuværende tidspunkt, er det en rigtig god idé at tage kontakt til nogle konsulenter, som kan hjælpe med at gennemskue virksomhedens organisationskultur, og hvordan man kan ændre den, så virksomheden kan leve op til sit fulde potentiale. I sidste ende er det væsentligt, at man selv i virksomheden har et ønske om at ændre organisationskulturen, så man får et mere målrettet arbejdsmiljø. Konsulenterne er gode katalysatorer, men ønsket om ændring skal i sidste ende komme fra virksomheden selv.

Klik her og læs mere om organisationskultur

Share

Leave a Reply