New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Det kan være billigere at benytte sig af et salgsbureau

Salgsbureau (Foto: business.dk)

Salgsbureau (Foto: business.dk)

Flere og flere virksomheder nedlægger deres egne annonceafdelinger. Det er dog ikke sådan, at de ikke bliver ved med at sælge annoncer, men i stedet outsourcer de deres annonceafdeling til et salgsbureau. Det lyder måske underligt, at en virksomhed ikke selv varetager den del, men der er faktisk en god grund til det, og det er, at en virksomhed kan spare en hel del penge. En annonceafdeling er nemlig ikke helt billig at drive selv. I en annonceafdeling skal der mindst være et par sælgere, og det kan godt være dyrt. Derimod har et salgsbureau netop denne kompetence, og det er det eneste, som de står for. Derfor er det oftest billigere for en virksomhed at outsource deres annonceafdeling dertil, så kan de også koncentrere sig om det de er gode til, og så kan salgsbureauet koncentrere sig om det, de er gode til, hvilket er annoncer.

Et salgsbureau er mere en blot en annonceafdeling

Som sagt er et salgsbureau rigtig dygtige, når det kommer til annoncer. Det er dog ikke kun det at sælge dem, som de er gode til. Faktisk har de specialiseret sig inden for hele annonceforløbet. Du bestemmer dog helt selv, hvor meget at du vil involvere dem, men hvis der er brug for det, så kan de også assistere med hjælp til udformningen af annoncer. Bare tænk på, hvor meget erfaring de har med at sælge annoncer. Et salgsbureau ved lige præcis, hvordan en annonce skal se ud til tryk eller til web.

Læs mere om, hvad et salgsbureau kan tilbyde din virksomhed her.

Share

Leave a Reply