New Clear Media

Din guide til medier, markedsføring og søgemaskineoptimering

Derfor behøver din virksomhed en kommunikationsstrategi

Kommunikation (Foto: en.wikipedia.org)

Kommunikation (Foto: en.wikipedia.org)

En kommunikationsstrategi kan virke en smule overkill hvis man er en mindre virksomhed, men lige meget hvem og hvor stor man er, så er det en god investering at have en klar og tydelig strategi for, hvordan man kommunikativt vil gribe enhver udfordring an.

For hvis vi ikke kender og anerkender behovet for kommunikation i forhold til de mennesker, vi skal kommunikere med, så kommunikerer vi i blinde – derfor kortlæg vores interessenter!

Interessentmålinger kan have fokus på forskellige ting:

Interessenternes behov
Interessenternes tilfredshed
Interessenternes holdninger
Interessenternes ønsker

Her skelner vi altid mellem hvad gruppen mener er “ Need to know” og ”nice to know”

Udpeg nøglehandlinger.

Nøglehandlinger er en bestemt handling, vi ønsker at vores målgruppe skal foretage sig.

Eksempel:

På en website kan man have flere forskellige KPI’er – det kan f.eks. være når en besøgene klikker på knappen ”bekræft, du ønsker tilsendt nyhedsbrev’ eller ‘Bekræft køb’

For at nå derhen skal du have gjort dine mål SMARTE:

S:
specifikationsgrad. Djævlen findes i detaljen

M:
Målbart formuleret mål.

A:
målet skal være attraktivt

R:
er målet realistisk at nå

T:
realistisk tidsramme

Vil du vide mere om kommunikation, så få råd og vejledning om kommunikationsstrategi her!

Share

Leave a Reply